Informatika ve 4.B

Informatika ve 4.B

Publikováno: 7.11.2022 Autor(ka): Klára Sieglová
V rámci mezipředmětových vztahů si žáci 4. ročníku vyzkoušeli vyrobit vlastního robota. A jak vše vznikalo? Nejprve si žáci ve výtvarné výchově vytvořili vlastní návrhy robota. Fantazii a tvořivosti jsme dali zelenou, a tak začaly vznikat vtipné návrhy robotických kamarádů. Dle návrhů při pracovních činnostech začali roboti ožívat. Na papírové kelímky přibývaly obličeje, ruce, čepičky, nechyběly detaily, např. policejní plácačka nebo dračí křídla. Aby se papíroví roboti mohli pohybovat, museli jsme jim připevnit tři fixy. Robot uměl stát, jen se začít pohybovat. A to už byl úkol pro paní učitelku informatiky. Společně jsme začali roboty oživovat. Stačil motorek, zdroj energie, drátky, korek a hurá do toho. Práce pro nás nebyla jednoduchá, zapotřebí byla velká trpělivost, manuální zručnost a přesný postup práce. Stálo to však za to! Nejkrásnější odměnou bylo samotné oživení robota. 3-2-1 start zaznělo a všichni roboti se na velké ploše papíru rozjeli. A protože jejich nohy byly fixy, vytvořili nám i úžasné robotické výtvarné dílo. Práce se nám opravdu povedla a velice nás bavila. Cílem bylo vyzkoušet si metodu tinkeringu, neboli kutilství, kde se žáci pokoušejí sami objevovat věci, jak fungují.  Už nyní se těšíme na další vytváření v předmětu informatika, která nás v reálném životě obklopuje čím dál častěji.  
 
 
Lucie Rybářová a Martina Melicharová, žáci 4.B