Organizace výuky od 12. 10.

Organizace výuky od 12. 10.

Publikováno: 13.10.2020 Autor(ka): Michaela Vacková

Důležité informace pro rodiče žáků

Milí žáci, vážení rodiče,

dle nových vládních opatření bude výuka po zbytek října probíhat následujícím způsobem:

1. V týdnu od 12. 10. do 18. 10. budou na prezenční výuce přítomny všechny třídy 1. stupně a dále třídy 8. A, 8. B, 9. A a 9. B. Zbývající třídy 2. stupně se budou vzdělávat distanční formou (online hodiny + úkoly v Google Classroom).

2. V týdnu od 19. 10. do 25. 10. budou na prezenční výuce přítomny všechny třídy 1. stupně a třídy 6. A, 6. B, 7. A a 7. B. Zbývající třídy 2. stupně se budou vzdělávat distanční formou (online hodiny + úkoly v Google Classroom).

3. Od 26. 10. do 1. 11. proběhnou celotýdenní prázdniny pro všechny ročníky, školní družina nebude v provozu.

4. Po celý zbytek měsíce října odpadnou veškeré volnočasové aktivity - kroužky, kluby (včetně školního klubu).

5. Po zbytek měsíce října nebude realizován plavecký výcvik.

 

Distanční výuka je nyní dle úpravy Školského zákona povinná a bude se řídit následujícími pravidly:

  1. Způsob komunikace s žáky a jejich zákonnými zástupci

Pro komunikaci s žáky využíváme platformu Google for Education  (Google Classroom, Google Meet)
a školní žákovské emailové adresy.

Komunikace s rodiči probíhá zejména formou emailu, možná je také telefonická či osobní komunikace. Školní emailové adresy zaměstnanců školy jsou uvedené na webových stránkách školy
www.seifert-melnik.cz.

  1. Organizace vzdělávání distančním způsobem v konkrétních podmínkách

Při smíšené výuce (část třídy ve škole a část třídy doma) bude výuka ze školy přenášena online v prostředí Google Meet či ZOOM kromě předmětů tělesná výchova, výtvarná výchova apod.

Při distanční výuce pro celou třídu bude kombinována synchronní online výuka (pedagogický pracovník a žáci pracují v určené době prostřednictvím komunikační platformy) a asynchronní výuka (žáci individuálně plní zadané úkoly, tempo a čas si volí sami; pedagogický pracovník úkoly zkontroluje
a poskytne žákům zpětnou vazbu). Online výuka v prostředí Google Meet či ZOOM se zaměří na stěžejní výstupy v českém jazyce, cizích jazycích, matematice a dalších hlavních předmětech. Priority ve vzdělávání budou určovány podle délky trvání distanční výuky.

V případě, že žák nemá k dispozici technické vybavení pro online výuku, lze zapůjčit školní tablet
či notebook (škola disponuje 30 zařízeními na zapůjčení). Podmínkou zapůjčení je uzavření smlouvy o výpůjčce mezi školou
a zákonnými zástupci žáka. Dále je možné v odůvodněných případech domluvit osobní předávání materiálů mezi školou a žáky při off-line výuce prostřednictvím školních asistentek.

Časové rozvržení distanční výuky respektuje specifika tohoto způsobu vzdělávání, délku výuky
a přestávek stanovují pedagogičtí pracovníci podle charakteru činnosti, s přihlédnutím k základním fyziologickým potřebám žáků, jejich schopnostem a reakcím.

  1. Omlouvání neúčasti na distančním způsobu vzdělávání

Distanční výuka je povinná. Pro omlouvání žáků platí stejná pravidla jako při prezenční výuce,
tj. nepřítomnost žáka na distanční výuce je nutné omluvit do 3 kalendářních dnů od začátku absence třídnímu učiteli, který absenci zapíše do třídní knihy.

  1. Hodnocení výsledků vzdělávání při distanční výuce

Při distanční výuce učitel kombinuje hodnocení formativní, sumativní a sebehodnocení žáků. Žák dostává popisnou zpětnou vazbu o výsledcích svého vzdělávání a plnění zadaných úkolů. Zákonní zástupci jsou o hodnocení výsledků vzdělávání informování průběžně v prostředí Bakaláři (elektronická žákovská knížka), případně elektronickou korespondencí.

 

Mgr. Michaela Vacková, ředitelka školy