Zájezd Polsko

Publikováno: 18.9.2018 Autor(ka): Michaela Vacková

Z žákovských deníků - den 2.

Evropa nás baví – Polsko září 2018

Projekt byl podpořen z dotačního programu MŠMT Podpora vzdělávacích aktivit národnostních menšin v roce 2018

Žákovský dokumentární deník – úterý 18. 9. 2018

V úterý jsme dopoledne navštívili centrum Krakowa. Viděli jsme největší středověké náměstí, tržnici, druhou nejstarší univerzitu ve střední Evropě, nejfotografovanější okno v Krakowě a také lavičku, na které sedával papež Jan Pavel II. Poté jsme měli 2 hodiny rozchod. Najedli jsme se a nakoupili suvenýry a jeli jsme zpátky na hotel. Vzali jsme si teplejší oblečení a vydali se do solných dolů Wieliczka poblíž Krakowa. Byli jsme na prohlídce a viděli spoustu zajímavostí. Dnešní den se nám líbil, moc jsme si ho užili. (A+A+K+K+E)

Dnes je 18. září. Ráno jsme se vzbudili a jeli jsme do centra Krakowa. Nejdříve jsme šli na prohlídku Starého Města, kde jsme viděli okno, kde sedával papež, nebo také lavičku, na které rád odpočíval. Pak byl dvouhodinový rozchod, při kterém jsme si prošli pár ulic a také pár obchodů. Odpoledne jsme vyrazili do solných dolů. Postupně jsme sešli až do hloubky 135 metrů. Cestou jsme viděli krásné sochy ze soli. Nádherná byla místnost, kde byly různé sochy a reliéfy. Cestou jsme viděli i podzemní jezera, kde je tak slaná voda, že se tam člověk ani nepotopí. Na konci prohlídky bylo i 5D kino. Když prohlídka skončila, tak jsme vyrazili do hotelu na večeři a pak už jsme jen odpočívali. (T + T + K)

Dnes 18. 9. v úterý vyrážíme po snídani do Krakowa. Když jsme přijeli na náměstí, viděli jsme mariánský kostel nebo sochu Adama Mickiewicze. Říká se, že ten, který obskáče celou sochu dokola, zvládne zkoušky. Také jsme nakoukli do kostela Svaté Anny. Hledali jsme okno pracovny papeže Jana Pavla II. a taky si sedli na jeho oblíbenou lavičku. Pak jsme měli dvě hodiny rozchod. Poté jsme vyrazili do hotelu, abychom se převlékli do solného dolu. Byli jsme až v hloubce 135 metrů, strávili jsme tam cca 3 hodiny. Na hotel jsme přijeli v půl osmé.

(pokoj 401)

Dneska jsme navštívili staré město Krakow a solný důl Wieliczka. Dnešní den začal snídaní a potom jsme jeli asi půl hodiny do Krakowa. Nejdříve jsme si prohlédli město a pak jsme si mohli město projít sami. Když jsme si prošli pár uliček, tak jsme zamířili do obchodní galerie. Pak jsme jeli do hotelu vzít si teplejší oblečení, protože jsme jeli do solných dolů, kde bylo 14 stupňů. Prohlídka byla moc hezká a zajímavá. Viděli jsme sochy, reliéfy a různé věci ze soli. Bylo neuvěřitelné, že se podzemí dochovalo a zrekonstruovalo se pro turisty, takže tam byly restaurace, sály, záchody a suvenýry. Po úžasné prohlídce jsme už jeli do hotelu. Po večeři jsme už byli na pokoji a chystali se ke spaní.  (pokoj 406)

Dnešní den začal snídaní. V 9 jsme vyrazili do Krakowa. Prošli jsme staré město, prohlédli si pár kostelů, podívali jsme se na okno, u kterého sedával papež Jan Pavel II. a lavičku, na níž sedával. Také jsme prošli parkem a došli k univerzitě. Poté jsme měli asi 2 hodiny rozchod. Ve 13:05 jsme měli sraz na Rynku Głownym a následně jsme šli do ulice P. Matejki, jsme čekali na autobus a jeli zpátky do hotelu, kde jsme byli 20 minut. Převlékli jsme se do teplejších věcí a vzali si do batohu mikiny, jelikož jsme jeli do solného dolu Wieliczka. Bylo tam okolo 17 stupňů Celsia. Viděli jsme mnoho soch ze soli a také půvabné místnosti. Okolo 18:30 jsme se vraceli zpátky do hotelu. (A. R.)

Dnes jsme byli v Krakowě ve starém městě, viděli jsme tam několik památek, např. zbytky hradeb po obsazování Turky, kostel Nanebevzetí Panny Marie atd. Na hlavním náměstí jsme měli rozchod asi 2 hodiny. Odpoledne jsme jeli do solných dolů, ve kterých jsme se dostali až do hloubky 135 metrů. Chodby v dolech byly dlouhé 250 km. (Chlapci z pokoje 314)

Po dobré snídani nasedáme do autobusu, dostáváme mapu a vyjíždíme do Krakowa. V Krakowě jdeme na náměstí, které je největší v Evropě. Na náměstí je mariánský kostel a socha Adama Mickiewicze, o které se tvrdí, že když ji obskáčeš na jedné noze, tak dáš zkoušky. Já si to musela pojistit, a proto jsem šla hupskat. Pak jsme šli na procházku kousek od náměstí, cestou jsme se koukli na okno, ve kterém pracoval papež Jan Pavel II., a na lavičku, kde sedával, když chtěl odpočívat. V 11 jsme měli rozchod a já s mou spoluchodící trajdala po městě. Ve 13:05 byl sraz a jeli jsme se na hotel převléknout. Poté jsme opět nasedli do autobusu a jeli k solným dolům. Dostali jsme sluchátka a jakousi krabičku, přes kterou nám průvodkyně říkala informace. Šli jsme po 380 schodech dolů do podzemí. Nejníže jsme byli ve 135 metrech. Po prohlídce dolů jsme vyjeli výtahem zpět na povrch a vrátili se zpět do hotelu.  (K. K.)

Nařídili jsme si budík na 7:45, neboť v osm byla snídaně. Po snídani jsme se vydali do starého města Krakowa. Prohlédli jsme si pozůstatky Barbakánu a vydali jsme se k Rynku. Jako první jsme obskákali pomník Adama Mickiewicze po jedné noze. Říká se, že ten, kdo obskáče pomník po jedné noze, uspěje u zkoušek. Potom jsme se najedli a vyfotili různé památky (Radnické věž, Bazilika Mariačka, kostel Sv. Barbary …). Šli jsme se podívat na nejfotografovanější okno Krakowa, okno papeže Jana Pavla II., 264. papeže a zároveň prvního neitalského papeže, a lavičku, na které rád odpočíval. Když jsme se vrátili na hotel, měli jsme půl hodiny na to, abychom se dobře oblékli, protože jsme šli do solného dolu Wieliczka. Prováděla nás vtipná Polka, která uměla česky. Strávili jsme v podzemí 3,5 hodiny a ani jednou jsme se nenudili. Bylo tam co vidět, co poslouchat a co olizovat (stěny solních chodeb). Potom jsme se vrátili zpět na hotel a navečeřeli si.  (chlapci z pokoje 309)

Den druhý.

Solný důl Wieliczka – nejméně 300 km chodeb; hloubka 327 m; sochy, reliéfy, kaple, lustry – vše ze soli; od roku 1978 zapsán v UNESCO; každoročně jej navštíví zhruba 800 000 lidí z celého světa; sůl se zde začala těžit ve 13. století a skončila v roce 1996; je zde spousta kaplí a sálů, nejznámější je kaple svaté Kingy; do dolu vede 388 schodů; důl má 9 pater, z toho jsou tři zatopená vodou.

(A + A + K)

Dneska jsme navštívili starou část Krakowa, kde jsme si prohlédli velké náměstí s dlouhou historií. Také jsme navštívili kostel sv. Anny a Jagellonskou univerzitu. Samozřejmě jsme neopomenuli nejfotografovanější místo – okno, kde sedával papež. Poté následoval dvouhodinový rozchod, který jsme využili k detailnější prohlídce náměstí, staré tržnice a ulic Krakowa. Odpoledne jsme se jeli na hotel převléknout a následně jsme jeli na prohlídku solného dolu Wieliczka (UNESCO). Tam se nám líbily „květáčky“ a paní průvodkyně. Zároveň jsme si dali trénink, který obsahoval 378 schodů, po kterých jsme se postupně dostali až do hloubky 135 metrů.  (M + N + V)